onsdag 9 mars 2011

Hur man smälter ihop...

Här har blombuketterna avlöst varandra utan att hamna på bild innan de slokar. Den internationella kvinnodagen blev uppmärksammad...
... tillika med fettisdagen och provsmakning av fastlagsbullar.
Nu till det som anknyter till inläggets rubrik: Hur man smälter ihop (fusar) plastpåsar. Det finns många länkar (kolla den HÄR) om du söker på: "How to fuse plastic bags". Vissa plastpåsar  är speciella och minnesvärda och på bilden ovan har jag smält ihop några sådana påsar (fyra lager) med favoritmotivet överst.
På några minuter hade jag klippt till och sytt en stadig modell till ett mobiletui enligt mönster ur senaste Tildaboken. 
Här är det blåsigt, men jag noterade ljuset i morse när jag skulle iväg till jobbet!  Jag fick en film i går och den ska jag kanske se i kväll om jag hinner. Hoppas att allt är väl hos dig!

21 kommentarer:

  1. Ljuvlig pastellfärg på rosorna och fint fångat i bild!
    Men vilket fantastiskt tips med påsar, det måste testas. Ett praktiskt etui för telefonen blev det dessutom.
    Nu blir det att samla på snygga påsar :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Det här låter intressant! Plastpåsar samlas till leda så varför inte göra något nyttigt av dem? Tack för tipset! Ha det gott i yrvädret!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  3. Vad fina telefonfodral du gjort... Det var något nytt skulle med det samma behöva pröva... Tänkte att det var snön söm smälte ihop .. Men detta var inressant.. Skall prövas.. Nu på jakt efter vackra plastpåsar..
    Här blåser det oxå rejält..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Så kul! ad mycket roligt man kan göra om man bara vet vad och hur!!! Ditt mobiletui är ju supercaharmigt och personligt.

    Nu väntar tv och kvällens avsnitt av Borgen.

    SvaraRadera
  5. Jag har också varit inne på detta med plastpåsar men hittade inte några vackra här hemma! Så vackert fodralet blev med den fina påsen! Mumsis bulle och läckra rosor!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  6. Men va bra ide ,allt möjligt hittas på ,nu yr det snö runt knutarna igen hörde jag vid senaste vediläggnings rapport ,nytt ord igen kramis Nette

    SvaraRadera
  7. Låter som ett bra (och fint) sätt att återvinna plastpåsar på. :) Vilken vacker blombukett!Jag fick inga blommor, men fastlagsbullar har vi ätit flere dagar i rad..

    SvaraRadera
  8. Vilket roligt pyssel,det måste jag pröva.

    Kram Marlene

    SvaraRadera
  9. Intressant, det har jag aldrig hört talas om... Och så fint etui du fixade :O)

    SvaraRadera
  10. Smälter plastpåsar, detta har jag aldrig hört talas om. Blev ett jättefint fodral. Du är otroligt duktig på pyssel.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Intressant, det där har jag aldrig prövat, tack för tipset!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  12. ja, det var ett för mig helt nytt sätt att återanvända plastpåsar!
    intressant!

    kram
    susanne

    SvaraRadera
  13. Härliga rosor med min favoritfärg.
    Plastpåsidén var mycket intressant. Den borde visst prövas. Ha en bra kväll.

    SvaraRadera
  14. Intressant!! hade inte hört om denna typ av hantverk tidigare...borde provas...GENAST ;)

    SvaraRadera
  15. Är det månne blomorna som fått en sämre kvalitet, eller vad..jag har noterat samma sak! Hinner knappt in förrän jag tar kål på dem! Mums med fastlagsbullar, åt hela 3 st i tisdags :D
    Vilken rolig ide med plastpåsarna, blev så fint!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  16. Det här var minsann ett helt nytt pysseltips för mig. Så inspirerande och kul..
    Måste testas..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  17. Men vad du är händig. Hade aldrig kommit på det där med plastpåsar. Får försöka testa det.
    Härligt med rosor och gott med semlor åt en wienersemla som maken kom med.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  18. Vilken idé!! Måste pröva nu när jag är 2!! veckor ledig! Vilken härlig ängel du har hunnit sy! Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  19. Den där nya Tildaboken måste jag nog försöka skaffa mig! Vad fint du har sytt!
    Spännande pyssel med plastpåsar!
    Ja, visst är det härligt med ljuset!
    Jag var uppe tidigt imorse, men det dröjde inte länge förrän det började ljusna! Och kvällarna som blir allt längre! Underbart!
    Ha en riktigt fin helg!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  20. Plastpåsar alltså? Spännande! Fint blev det.
    Vilka vackra rosor du visar. Och en mumsig semla. Mmm...
    Ha en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  21. Hur snygg påse som helst! Roligt att se att man faktiskt KAN göra något av alla fina påsar som man sparar utan att veta vad man ska ha dem till :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.